tisdag 27 april 2010

Västkusten

Vår vän med en båt (Henrik) är också orienterare och något av en kartfantast!
Det innebar att vi mellan Jonsered och Kungsbacka följde Henrikleden.
Henrikleden bjöd oss på en berg och dalbana i de svenska skogarna. Det gick uppför, brant uppför, det gick nedför, det gick snabbt, det var skarpa svängar, det var backe upp och backe ner - hej vad det gick!
Vi var maskinerna, benen arbetade och farttårarna rann. Härligt!















Kungsbacka - Varberg
I kungsbacka rullade vi, efter god skyltning, in på Turistinformationen.
När vi gick ut igen var vi två kartor, över Ginstleden, rikare och på väg till stadens bästa lunchbuffé.

VI TYCKER OM GINSTLEDEN! Se bara...!
























































Ginstleden följer Sveriges västliga kustlinje.
Tryggheten är stor och naturupplevelsen är enorm!
Från och med byn Åsa och söderut har vi, oavbrutet, cyklat på anlagda cykelvägar!
Vi har upplevt grusvägar ut med vattnet, som gav oss känslan av att cykla direkt på stranden
Vi har upplevt sanddynor och en doft av tång och saltvatten
Vi har upplevt svenska gårdar, en doft av gödsel och en 15årig grabb i en enorm traktor
Vi har upplevt påskliljor, vitsippor, krokus, knoppande hassel och videung
Vi har upplevt gästvänligheten strax söder om Varberg...

Vårt hus för natten. Tack!
































Vi lever och upplever!
Vad som händer imorgon?
Den som lever får se!

2 kommentarer:

  1. Varberg, Västkustens pärla. Tyckte mig syna strandpromenaden på en av bilderna. En inte allt för liten mtb tävling avslutas varje år längs med strandpromenaden eller gamla järnvägenspåret som går där. Härligt. Kör på

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!! Ville bara berätta att jag läser här och tycker att du är så jävla grym (de har jag ju alltid tyckt!) Jag är så stolt över dig!! Självklart gråter jag när jag läser för jag tycker att du är så himla duktig =) (det är baksidan med att bli mamma, man blir så jävla känslig haha)Älskar dig o hejar på dig ;) Puss från din sugarpop kollega haha!

    SvaraRadera